Kaip veikia VNT turbokompresorius?

Siekiant optimizuoti galingumą, Garrett® VNT™ turbokompresorius keičia turbinos įeinamosios angos dydį priklausomai nuo išmetamųjų dujų tėkmės greičio. Esant mažoms variklio apsukoms ir nedideliam išmetamųjų dujų srautui, VNT sistema iš dalies uždengia turbinos įeinamąją angą, taip padidindama srauto greitį ir turbinos sudaromą slėgį. Esant didelėms variklio apsukoms ir dideliam į turbiną patenkančių išmetamųjų dujų srautui, VNT sistema padidina įeinamąją angą ir taip palaiko optimalų įpūtimo lygį ir saugo patį kompresorių nuo pernelyg didelio sukimosi greičio.

Įeinamosios angos dydžio kitimą gali valdyti tiek pats slėgis turbinoje, naudojant slėgio vožtuvą, tiek ir variklio valdymo sistema, naudojant vakuuminį vožtuvą. O turbinų VNT Multivane modeliai keičia angos dydį naudodami daugiamentę sistemą, besisukančią apie turbinos rato ašį.

Keičiamos geometrijos VNT turbokompresorius
Keičiamos geometrijos VNT turbokompresorius.

VNT turbokompresorius
Mažasis mentės posūkio kampas  maksimalus variklio momentas esant mažoms apsukoms.

VNT turbokompresorius
Maksimalus mentės posūkio kampas  maksimalus variklio momentas esant didelėms apsukoms.

VNT™ ir AVNT™ sistemų pranašumai

Išaugęs galingumas

VNT ir AVNT turbinos sukuria mažesnį slėgį išmetimo kolektoriuje visame sūkių diapazone, esant tokiam pat įpūtimo laipsniui, kaip ir įprastų turbinų, taip užtikrindamos didesnį galingumą.

Didesnis sukimo momentas ir geresnė reakcija

Esant nedidelėms variklio apsukoms, modeliai su VNT ir AVNT technologija įsuka turbiną greičiau taip užtikrindami didesnį įpūtimo lygį, palyginti su tradiciniais modeliais. Tai leidžia paduoti daugiau kuro ir pasiekti didesnį sukimo momentą.

Kuro sąnaudų ir išmetamųjų dujų toksiškumo sumažinimas

Žemesnis slėgis išmetimo kolektoriuje pagerina kuro sąnaudų rodiklius dėl mažesnių galios nuostolių. Variklio valdymo blokas parenka optimalesnį įpūtimo laipsnį, taip dar labiau sumažindamas kuro sąnaudas ir išmetamųjų dujų toksiškumo lygį. Ypač krovininiuose automobiliuose AVNT gali būti naudojama panaudotų dujų recirkuliacijai kontroliuoti.

Stabdymo efektyvumo gerinimas

Uždarytos mentelės dar labiau padidina slėgį išmetimo kolektoriuje, taip padidindamos įpūtimo laipsnį ir gerokai pagerindamos stabdymo efektą stabdant varikliu.