Turbokompresoriaus gedimo priežastys

Turbokompresoriaus gedimo priežastys

Prieš apkaltinant turbo…

Tiesa ta, kad daugumą turboįpūtimo gedimų sukelia ne turbokompresoriaus problemos! Jeigu turbokompresorius pažeistas, labai svarbu rasti gedimo priežastį prieš jį pakeičiant. Naudodamiesi šia instrukcija, lengviau rasite gedimo priežastį.

Užteršta alyva

Smulkios taršios dalelės plika akimi alyvoje nematomos, bet paviršiaus susidėvėjimą rodo išorinių sienelių suapvalėjimas. Dažnai kompresoriaus guolis gali susiaurėti išoriškai.

kompresoriaus guolis

 

 

 

 

 

Didelės taršios dalelės, pernešamos alyvos, gali išvarpyti gilius griovelius, kaip parodyta apačioje. Guolio anga taip pat gali būti nubrozdinta, bet paprastai menkiau. Velenas ir korpuso vidus paprastai pažeidžiami šiek tiek mažiau, nes pagaminti iš gerokai tvirtesnės medžiagos. Šviesos švitulį, parodytą toliau, suformavo alyvos pernešamos didelės taršios dalelės.

kompresoriaus guolis

 

 

 

 

 

Cheminė tarša – stipraus atraminio veleno sudilimo ir perkaitimo priežastis. Išoriniai požymiai yra beveik tokie patys, kaip ir dėl nepakankamo sutepimo. Dažniausia priežastis yra alyvos praskiedimas kuru, sumažinantis alyvos tepamąsias savybes.

atraminis velenas

 

 

 

 

 

Nepakankamas sutepimas.

Minimalus sutepimas ten, kur sumažėjęs alyvos patekimas į turbiną (pavyzdžiui, kai tarpinės atplaišos iš dalies blokuoja alyvos patekimą arba suformuoja rumbą). Būdingas ypatingas veleno ir jo kaklelio nublukimas (kaip parodyta toliau). Visiškai nesant alyvos atsiranda analogiškų pažeidimų, tik gerokai didesnių. Pažeidžiama labai greitai!

 atraminis velenas

 

 

 

 

Ribiniai eksploatacijos režimaiatraminis velenas
Didelis greitis, apkrova ir temperatūra (tipinis pažeidimas aukšta temperatūra) – ir ant   atraminio veleno kaklelio paprastai atsiranda alyvos nuodegų ir kokso. Dažnai turbinos rato užpakalinis paviršius šiek tiek įgaubtas, paprastai šį reiškinį lydi „oranžinė žievelė“ ant   užpakalinės kompresoriaus rato dalies – tai labai aiškūs važiavimo per dideliu greičiu ir   ypatingos apkrovos požymiai.

atraminis velenas

 

 

 

 

 

Važiavimas per dideliu greičiu taip pat gali būti dalies turbinos menčių netekimo priežastis. Tai gali būti panašu į pažeidimus pašaliniais objektais, bet dažnai lydima mentės pagrindo įtrūkio ir…

turbinos mentės

 

 

 

 

 

…ypatingais atvejais ratas gali skilti dėl važiavimo per dideliu greičiu. Dėl trumpalaikių apkrovų atsiranda įtrūkių, nes ratas „išsitempia“ labiau nei apskaičiuota. Įtrūkiai didėja per tolesnes apkrovas ir galiausiai neilgai trukus sukelia gedimą.

turbinos mentės

 

 

 

 

 

Pažeidimas pašaliniais daiktais

Kieti pašaliniai daiktai, patekę į kompresorių, gali atšokti rikošetu įeinamojoje angoje ir sukelti apačioje parodytus pažeidimus.

kompresoriaus mentės

kompresoriaus mentės

 

 

 

 

 

Druska ir smėlis sukelia stiprią eroziją ir koroziją, galiausiai smarkiai pažeidžia kompresoriaus mentes. Minkšti pašaliniai daiktai (suirusi medžiaga arba netgi popierius) gali sukelti apačioje parodytą pažeidimą. Paprastai mentės išlinksta, o kraštutiniu atveju gali lūžti dėl metalo „nuovargio“.

kompresoriaus mentės

 

 

 

 

 

Kieti pašaliniai daiktai, patekę į turbiną, pažeidžia priekinę mentės briauną, kaip parodyta apačioje. Netgi tokie maži daikteliai kaip rūdys, atsiskiriančios nuo kolektoriaus, gali sukelti esminį tokių greitai bejudančių detalių pažeidimą.

kompresoriaus mentės